Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Shepard’s pie

Publicerad 2010-02-07 18:00:43 i Matlagning, recept,



Ingredienser:

500 g nötfärs
2 lökar
1 dl köttbuljong
7-8 kokta potatisar
50 g stark riven ost


Gör såhär:
Sätt ugnen på 175°.
Skala och hacka löken. Bryn löken i smör, sedan köttfärsen. Lägg köttfärs i bottnen av en ugnssäker form. Täck med löken. Häll över köttbuljongen. Pressa den nykokta potatisen över som ett täcke. Strö över riven ost och gratinera mitt i ugnen i ca 1 timme, tills allt är genomhett.


Pajen är enkel att göra, den är god och den är uppskattad av min sambo! En perfekt måltid dem dagarna då jag känner mig lite lat och egentligen inte vill ställa mig vid spisen överhuvudtaget. Idag var jag t.o.m ännu bekvämare och använde mig av pulvermos istället för riktig potatis! Usch, vi måste köpa hem en potatispress (heter det så?) snarast!

Kommentarer

Postat av: aleeekz - tävling pågår.

Publicerad 2010-02-07 20:05:42

Hallå hallå :)

haft en bra dag :)?

tänkte berätta att jag har en tävling om ett underbart smycke på min blogg, länk : http://voffsen.blogg.se/2010/february/-tavling-fran-lovebeproud.html

om du inte vill vara med så ber jag om ursäkt för denna kommentar .



ha det bra <3

Postat av: Michelle

Publicerad 2010-02-07 22:00:03

Sommaren med Göran var skitkul! Det var verkligen min humor!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela