Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Falsk krupp

Publicerad 2010-03-31 16:48:53 i Vardagsliv,

Det var falsk krupp som Devin fått. Inne på vårdcentralen fick han inhaleras två gånger och han fick även kortison. Jag fick med mig sex stycken tabletter hem som han ska ta imorgon och på fredag (fyra tabletter imorgon och två på fredag). Har han inte blivit bättre efter påsk så skulle jag höra av mig...

Så håll tummarna för att han blir bättre nu! :)

Kommentarer

Postat av: Sara 20år & tvåbarns mamma

Publicerad 2010-03-31 17:30:49

Nej gud va jobbigt, håller tummar och tår för att han ska bli bättre :)

Postat av: Em - Mamma till Malva, 090925.

Publicerad 2010-03-31 18:10:44

Haha, nämen din lilla plutt! Kortare än mig ju :D



Åh, stackars Devin. Inte kul alls. Malva hade något liknande falsk krupp eller RS för ett tag sedan, men vi väntade bara ut det. Som tur var blev hon ju kry hyfsat snart! Men visst är det hemskt när de mår dåligt? Jag kände mig så maktlös och elak som inte kunde hjälpa henne så mycket...

Postat av: Elin J

Publicerad 2010-03-31 18:12:27

Men uscha då, stackars liten! =)

Postat av: Jenny

Publicerad 2010-03-31 21:02:23

Vad jobbigt, jag vet ju som sagt hur det är. Kräv att få fler tabletter utskrivna så att du kan ha hemma för framtiden och slipper åka in varje gång. Kruppen kommer ju i princip alltid tillbaka när de blir förkylda tyvärr. Vi har varit inne ett par gånger för några månader sedan men efter det har det inte blivit så farligt att vi behövt ge medicin utan ser bara till att han sover i högt läge och har luftfuktare på hela nätterna när han är förkyld(hett tips!). Får han anfall tar vi upp honom och går ut i kalluften i värsta fall. Hoppas prinsen mår bättre snart! Kram

Postat av: anneli

Publicerad 2010-04-01 17:37:54

uscha syrrans barn hade också det gång o hon fick rådet att vädra sovrummet innan läggdags

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela