Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Laktosintolerans, maybe.

Publicerad 2010-09-30 13:48:37 i Minnen, tankar & åsikter,

Pratade med vårdcentralen tidigare i dag angående Devins känsliga mage. Hans magknip måste upphöra, det är ju synd om honom när han får så ont att han inte kan sova om nätterna..

Precis som vi trodde så misstänker även sköterskan att det kan vara laktosen som lurar i och med att symtomen stämmer överrens med Devins knasiga mage. Devin har nämligen ganska länge haft gaser i magen, diarré, magknip & uppsvälld mage. Sköterskan rådde oss till att ta bort den vanliga mjölken och i stället testa laktosfri mjölk och yoghurt för att se om det blir bättre. Dyrt, suckade min sambo när han hörde detta, men vad gör man inte för sitt lilla hjärta? Nu återstår det bara att se om hans nya kost fungerar..

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2010-09-30 15:34:34

Stackarn. Vår son var och är fortfarande allergisk. Vår son var allergisk mot mjölkprotein, då funkar det inte med laktosfritt, samt mot ägg fortfarande. Det är lite bökigt och dyrt men det är lätt värt pengarna. Ville bara tipsa om att inte glömma att läsa på matburkar och sånt, lätt att inte tänka på det.

Lycka till med lille Devins mage.

Postat av: Sandra - Mamma till Novalie

Publicerad 2010-09-30 18:52:57

Det är inge kul alls när ens barn lider av dem besvären. jag själv är Laktosintollerans och min dotter med, allt blir så mycket dyrare och man måste alltid läsa på allt man äter om det innehåller mjölk.. och jag som älskar glass tycker det är skit jobbigt...

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-09-30 19:40:58

Jag älskar Julen.. det finns ingen mysigare tid på året :) Ja min lilla tjej kommer ju också förstå mer denna kul :) hehe, lika bra att beställa så man hinner innan det tar slut :D Va kul att du vill följa min blogg =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela