Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Två nya ord på kort tid.

Publicerad 2011-04-30 09:12:35 i Devin ~ 1-3 år,

Just det, det har jag helt glömt bort att berätta! Den senaste veckan har Devin lärt sig två nya ord. Två ord som används ganska flitigt just nu.

Det första används framförallt på morgonen när han vill att jag ska stiga upp. Då drar han av mig täcket och säger "appa" vilket betyder upp och hoppa. Det andra ordet sägs tyvärr mycket oftare och jag antar att han bara säger det för sakens skull, just bara för att han kan. Det var först häromdagen som vi hörde honom säga ordet för första gången och efter det säger han det ofta och såfort han ser något som verkar intressant. Ordet som används mest just nu är "o jäla". Vi antar att det betyder "oh, jävlar" eftersom Devin snappade upp ordet och sa efter sin pappa i förrgår när han satt i Tommys knä och spelade på hans telefon. Det låter lite kul när man hör det, men samtidigt väldigt hemskt enligt mig. Så små barn ska inte kunna sådana ord redan! Fy! Just nu försöker jag därför lära Devin att j-ordet är ett fult ord, haha.

Kommentarer

Postat av: Emelie, Mamma till David

Publicerad 2011-04-30 10:38:41

Tack! :) Fast de var mycket finare i"verkligheten". Hur är det med dig då?

Kram

Postat av: Jennie

Publicerad 2011-04-30 13:39:29

Men gud det hade jag heller aldrig hört talas om. Jag har dessutom itne fått större bröst alls så trodde inte de fanns nån form av mjölk där inne än haha! FIck ju en smärre chock haha!

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-01 11:12:23

Vad duktig Devin är!!

Postat av: Melinda - mamma till Julia

Publicerad 2011-05-02 12:16:50

Haha, vad roligt ändå! Min kusin började svära vid 3 års ålder, tyvärr eller vad man nu ska säga! Men om ni inte påpekar det för Devin så kanske han slutar snart.. inte för att jag kan något om barnuppfostran, men det känns som om han gärna fortsätter om man är på honom om att man INTE ska säga så. Fast vad vet jag xD

Postat av: Ingrid

Publicerad 2011-05-07 10:54:20

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela