Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Ett försök att "töja ut" magsäcken.

Publicerad 2011-08-18 10:46:07 i Lili ~ 0-3 månader,

Min lilla hungriga plutta... Hon fick 135 ml ersättning vid klockan 6 och efter det så kräks hon en massa. Hon får inte behålla mycket av det hon får i sig och därför har jag nu bestämt mig för att "töja ut" hennes magsäck med hjälp av småportioner som hon äter oftare. Vid klockan 7.30 satte hon igång igen och ville ha mat och då gav jag henne 65 ml och som vanligt direkt efteråt så kräktes hon ut kanske hälften av det som hon hade fått i sig. Nu väntar jag och ser när hon blir hungrig igen och då får hon ytterligare mellan 65-100 ml hade jag tänkt. Tillslut måste ju hennes mage vänja sig så att hon får behålla maten hon får i sig. Jag kan inte komma på något annat sätt att hjälpa henne förstora sin magsäck som sköterskan på barnmottagningen rådde mig till. Några förslag?

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2011-08-18 13:57:55

Prova att ge babysemp med lemonac!

Dom kräks inte lika lätt av de, och det är mycke mer lättsmält så hon hinner få i sig näring. Hon kanske blir hugrigare än vanligt men hon kommer säkert inte kräkas lika mycket! Värt att prova!

Postat av: emma

Publicerad 2011-08-18 14:00:51

Tack :) Hoppas det blir bättre med maten för henne. Kram

Postat av: Hanna & Alice

Publicerad 2011-08-18 22:37:59

Har inget bättre tips att ge tyvärr.

Vår lilla tjej kräktes rätt mkt av ersättningen jämt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela