Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Kräkbarn, allergi, sjukdom?

Publicerad 2011-08-19 08:56:22 i Lili ~ 0-3 månader,

Jag vill bara börja med att tacka för alla råd och tips jag får dagligen, det är verkligen underbart att logga in på morgonen och se alla positiva kommentarer (och negativa faktiskt, en del kan vara riktigt roande, haha.)

Under natten har jag låtit Lili ligga vid bröstet och på morgonen får hon nu mer flaskan. I morse fick hon först 100 ml, men det verkade hon inte nöjd på så jag gjorde 65 ml till. Efter ca 40 av dem 65 ml så somnade hon gott i vagnen medan jag gick in och tog mig en dusch.

När jag kom ut från duschen igen så ligger skruttan vaken och ser sig omkring. Hon smågnyr lite och sedan kommer det - en rejäl spya rakt upp i luften. Jag lyfter upp henne och igen så kräks hon. Stackars liten.

Devin var snabb därefter med att hämta disktrasan och torka upp efter Lili där hon kräktes på golvet. Haha. Vår duktiga pojke! ♥

När det hade gått ungefär 1½ timme sedan hon fick sitt mål på 140 ml börjar hon skrika igen efter mat. Jag ger henne 65 ml och hon blir lugn. Sedan kräks hon igen, mycket. Tack och lov att vi ska till bvc i dag. Förhoppningsvis har dem något råd för hur jag ska hantera hela situationen för uppenbarligen får hon ju inte behålla tillräckligt eftersom hon blir hungrig igen en stund efter att hon kräkts... Men, det är bara att försöka tänka positivt. Tids nog blir det bra och hon kommer kunna äta, bli mätt och sova lika bra som andra barn ;)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-08-19 10:21:33

hon kanske är mjölk allergisk?

Usch vad jobbigt ! Hoppas de ordnar sig för er och specielt Lili, inte roligt och kräka så fort man ätit och vara hungrig städnigt.

Postat av: Frida

Publicerad 2011-08-19 11:42:05

Jag tror inte att enbart är ett kräkbarn, min kusin är ett riktigt kräkbarn, men han kräks inte så mkt som du beskriver att Lili gör. Hoppas verkligen att ni kommer på vad det är för fel på henne.

Har du läst om föträngning på nedre magmunnen? http://www.viforaldrar.se/fraga-oss/barnhalsa/jag-vill-veta-mer-om-krakb/

Kan ju vara värt att undersöka iaf.. Lycka till nu!

Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Publicerad 2011-08-19 13:43:18

Har ni testat förtjockningsmedel i ersättningen?

Postat av: 2 barnsmamma

Publicerad 2011-08-19 15:10:17

Vad använder du för nappflaskor? Vår första son kräktes enormt mycket i början och vad känslig mot det jag åt när jag ammade. La ner amningen tidigt och började med ersättning men den enda som funkade för oss var dr brown de tar lite längre tid att äta ur dom men SUPER bra testa dom om du inte gjort för oss hjälpte de vår son med sina kräkningar och även gnällighet

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela