Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Trött, efter en hysterisk natt!

Publicerad 2011-12-01 10:51:17 i Lili ~ 3-6 månader,

Lili fick gröt vid klockan halv nio ungefär och då hoppades jag på en lugn natt, såklart. Vid 02:30 vaknar hon och är helt hysterisk. Hon kändes varm så jag tog tempen på henne - som visade 39,9°. Inte undra på! I samma stund vaknar Devin och därefter fick varken jag eller Tommy lugn överhuvudtaget på resten av natten.

Lili och jag förflyttade oss ut till Devins rum och bäddade ner oss i hans säng. Tommy och Devin ligger kvar inne i vårt sovrum. Lili kan inte somna om på något vis, varken i min famn, i sängen, på mage, på rygg, inte alls! Två gånger mellan klockan tre och halv fem gick jag upp och gjorde iodning lite varmt vatten åt henne. Det lugnade ner henne ett tag i alla fall och fick henne att slappna av. Vid klockan 5:30 somnade vi äntligen, båda två.

Klockan 8:45 vaknar jag av att Tommy gormar inifrån sovrummet -"Bea, ska inte Devin till dagmamman?" ..Jävlar. Jag hade missat väckarklockan! Totalt tom i huvudet och med tusen tankar helt ihopgrötade i skallen bestämer jag mig för att ha Devin hemma i dag. Jag ringer till Åsa och förklarar läget.

Nu kunde vi i lugn och ro äta lite frukost. Tommys dåliga humör vittnar om att han inte fått sova många timmar i natt, så för hans skull, så han kunde få sova lite extra tog jag båda barnen med mig till frukostbordet. Jag hoppas det är lite uppskattat i alla fall...

Jag tog tempen på Lili förut och nu är den nere på 38,5°, tack och lov. Så länge den inte stiger så! Lilla pluttan... Är det tänderna som jäklas så hoppas jag att dem skyndar sig på att spricka upp genom tandköttet, för ännu syns inga tänder till i munnen.

Glad 1 december på er förresten! Decemer månad är redan kommen, utan snö och minusgrader. Yey..! Vilken julkänsla man börjar få... Eller inte ;)

Kommentarer

Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin- Julkalendern är igång!

Publicerad 2011-12-01 10:56:22

Va jobbigt! Hoppas att tanden(tänderna) kommer fort så hon mår bättre snart :)



kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela