Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Har Devins eksem blivit något bättre?

Publicerad 2012-04-12 21:34:21 i Svar på kommentar(er),

Nej. Devins eksem blir inte bättre. De försvinner nästan helt till en början, men återkommer alltid förr eller senare, trots att vi smörjer honom två gånger om dagen.

Han kliar och kliar och kliar och har sår över hela kroppen, den stackarn. Jag förstår att han blir less tillslut. Dock så vill jag testa en sista kräm på honom innan jag åter igen tar kontakt med hudläkaren. Denna gången har jag beställt Aloe Vera-kräm med Propolis från LR. Denna krämen sägs vara bra till torr hud och till hud som behöver extra vård. Jag har även hört att aloe vera i sig har en läkande effekt och ska därför vara väldigt bra på just eksem. Jag håller tummarna hårt och hoppas såklart att den funkar på Devin och hans envisa torra och skadade hy!

Kommentarer

Postat av: Agnieszka-2barnsmorsan

Publicerad 2012-04-13 05:39:47

Vi har slutat med allt vad kortisonkrämer innebär. Smörjer med helt naturliga krämer. Just nu faktiskt med lypsyl smörj som jag gjorde själv som sedan blev över så det hamnade i Eltons smörjburk, och det funkar fint! Innehåller enbart biwax, sheasmör, olivolja och så lite till saker men jag vet vad allt är och vet att det inte är skadligt!

Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Publicerad 2012-04-13 07:18:26

Håller tummarna för att den salvan ska fungera !!

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela