Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Mammamingel i Norrköping 2012.

Publicerad 2012-09-30 20:00:00 i Minnen, tankar & åsikter,

Runt lunchtid i lördags blev jag upphämtad av ett glatt gäng tjejer. Vi var fyra tjejer som hade turen att få samåka med en tjej från Göteborg upp till Norrköping. Och vi betalade då endast 117:- för resan dit och hem. Tänk vad vi hade fått betala om vi behövt köpa tågbiljetter och sedan skulle leta oss fram på egen hand till Hugo kök och bar som eventet höll till på. Tack snälla Desirée för att vi fick åka med dig!

Väl framme på eventet så var stämningen lite tyst, själv blev jag som vanligt en aning blyg och pratade endast med de jag kände (eller i alla fall de jag visste vilka de var) ;) Jag hade riktigt trevligt och kommer lätt att åka på fler sådana här event!

Vi bjöds på middag och dryck. Vinster lottades ut och tävlingar hölls under kvällens gång.

Middagens som serverades var fläskfilé med lite grönsaker och potatisgratäng. Ingen efterrätt efteråt eller ens något kaffe dock, vilket är ett minus enligt mig.

Såklart så handlade jag lite av utställarna på plats. Jag köpte hem två par training pants för 60:-/styck, ett par som Devin kan ha här hemma och ett par att ha hos sin far är tanken. Jag köpte även en olja från Oriflame som ska hjälpa mig att minska synliga ärr och bristningar (ja, såklart syftar jag på ärret efter snittet och bristningarna som aldrig vill försvinna från magen!) dessutom så är den såklart bra mot den torra ”vinterhuden” som jag nästan alltid drabbas av under vinterhalvåret. Jag köpte även en fotkräm från Oriflame som ska testas nu framöver.

Jag hade faktiskt turen med mig denna gången och lyckades vinna inte bara en utan tre gånger under utlottningen! Woho! ;) Jag vann bl.a. en mössa från Me&I som Devin ska få äran att använda under hösten/vintern/våren. Jag vann även kostillskott från Life, som T snabbt la beslag på dagen efter och en bok skriven av Jacqueline Kothbauer med namn ”Mediababe”. Boken ska påbörjas så fort jag läst ut den nuvarande boken ”Geim” som jag läst i ett bra tag nu. Haha. Jag får ju skärpa mig och börja läsa lite mer om kvällarna igen...

En negativ sak till som jag upptäckt med detta eventet är att många av rabattcheckarna och erbjudandena redan har gått ut i datum och inte går att använda mer. Riktigt dåligt tycker jag och synd då det var många bra och användbara erbjudanden.

Men som sagt, i övrigt så hade jag mycket trevligt och kommer absolut att försöka ta mig till fler sådana här event framöver :)

 

Här är bara del av alla de godsaker som fanns med i goodiebagen som vi fick med oss hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela