Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Knäckebröd med Aromat-krydda

Publicerad 2013-08-28 10:00:00 i Minnen, tankar & åsikter,

 
Detta är något som var otroligt populärt när jag gick i mellanstadiet. Varje skollunch avslutades med en knäckemacka med smör och aromat-krydda ovanpå. Sedan dess, när jag flyttade och började en ny skola med nya människor och nya upplevelser så glömdes detta bort och ersattes med andra smaskigheter. Det var faktiskt först nu som jag kom att tänka på den underliga blandningen, när jag såg detta speciella knäckebröd här hemma som alltid serverades till maten i Nässjö's mellanstadieskola ;) Ett bett och jag färdades tillbaka i tiden - tillbaka till Nyhemskolan, alla kamrater och speciellt alla luncher som vi skvallrade oss igenom. Haha, vilka tider!

Kommentarer

Postat av: Fiskmamman

Publicerad 2013-08-29 21:12:41

Det är sååå gott! Passar himla bra med en liten tomatskiva på också :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela