Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Gott nytt år på er!

Publicerad 2013-12-31 15:30:00 i Vardagsliv,

I dag invigs det nya armbandet som jag fick av älsklingen i julklapp. Jag absolut älskar det!
 
I dag har vi städat här hemma, allesammans. Golvet är dammsuget, lägenheten är städad och fin och efterrätten är förberedd så gott det går. Bara vi själva som ska göras i ordning också!
 
Till förrätt i kväll så blir det gratinerad hummer och till varmrätt så bjuds det på oxfilé med pressad potatis och grönsallad. Efterrätten är i stort sätt redan färdig då pajskalet, som är gjort på smält smör och mixade digestivekex, står i kylen redan och den kondenserade mjölken kokar för fullt på spisen. Den borde vara färdig om cirka en timme, lagom tills gästerna anländer :) Pajen ska fyllas med kolan och toppas med bananbitar. En enkel och fantastisk god banoffee paj bakas här hemma med andra ord och jag hoppas att gästerna uppskattar den lika mycket som jag!
 
Såklart så vill jag redan nu passa på att önska alla ett riktigt gott nytt år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela