Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Födelsedagsförberedelser

Publicerad 2013-06-28 12:57:37 i Vardagsliv,

På söndag fyller sambon 27 år och det ska firas redan i morgon med grillning och födelsedagstårta hos svärföräldrarna. Tårtan står såklart jag för. En jordgubbstårta med choklad- och marängbotten, fylld med vaniljkräm och täckt med grädde blev önskemålet från födelsedagsbarnet. Tårtbottnarna är redan fixade och vaniljkrämen, grädden och jordgubbarna står i kylen i säkert förvar.
 
Jag började tidigt i morse med bakningen, så att jag hinner med lite städning innan jag ska i väg senare, är tanken. Och skolarbetet är även inskickat, så nu har jag ytterligare två veckor ledigt från skolarbete och stress, förutom den vetenskapliga rapporten som ska in i slutet av kursen, men det sista som fattas i den ska min kära svärmor försöka hjälpa mig med på bästa sätt i kväll. Kanske kan jag äntligen kan få den inskickad och avbockad också. Det kan ju knappast bli bättre just nu! ;)
 
Nu kallar dammsugaren och svabben på mig! Bäst att passa på när lilltösen ligger och sover och Devin leker snällt för sig själv för en gångs skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela