Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Saftiga morotsmuffins

Publicerad 2013-06-03 19:24:00 i Bakning, recept & tips,

I morgon fyller vår prinsessa 2 år. Hela två år har gått sedan jag blev tvåbarnsmamma. Två år. Jösses alltså, vad tiden går fort. Och ja, jag vet att jag upprepar just den meningen varje år, haha. Det är fortfarande lika svårt att inse hur fort tiden egentligen går nu sedan man fått egna barn! ;) 
 
Dagen har spenderats ihop med min mamma som hjälp mig att baka inför familjekalaset på torsdag och utflykten som barnen ska iväg på i morgon med förskolan. Förhoppningsvis blir muffinsen uppskattade både hos barnen och hos förskollärarna.
 
 
(Ca. 12 st)
 
Ingredienser:
2 st ägg
1 1⁄2 dl råsocker
1 st äpple
1 st morot
2 dl Arla Köket® matyoghurt
3 msk Arla® Smör-&rapsolja
4 dl fullkornsvetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1⁄2 tsk salt
 
Gör så här:
Sätt ugnen på 225°. 
Vispa ägg och råsocker pösigt. Kärna ur och hacka äpplet. Skala och riv moroten fint. Tillsätt äpple, morot, yoghurt och smör- &rapsolja i äggblandningen. Rör ihop de torra ingredienserna och blanda ner det i smeten. Fördela smeten i en smord muffinsplåt eller i stora pappersformar. Grädda i mitten av ugnen 15–17 min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela