Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Lyssna på din kropp och våga ta emot hjälp!

Publicerad 2013-05-28 17:47:00 i Vardagsliv,

Nej, nu klarar jag verkligen inte av att sitta still sådär mycket längre som jag blivit beordrad att göra. Jag måste komma ut och röra på mig!
 
Middagen var därför redan gjord i förväg och var bara att värma till när barnen hämtades från dagis förut. Jag och T hjälptes åt och lagade kycklinggryta tillsammans tidigare under förmiddagen så att han fick med sig en matlåda till jobbet och slipper käka utemat, något som jag vet att han är tacksam över då min mat alltid är bäst, enligt hans tycke ;) Hihi.
 
Jag har dessutom hunnit med en fika med finaste Linda och lånat två böcker från biblioteket som förhoppningsvis ska hjälpa mig komma igång med svenskauppgiften som ska lämnas in om två veckor. Uppgiften som ska göras är en utredande text där jag belyser det svenska språkets utveckling från ett historiskt perspektiv. Jag ska även resonera kring hur jag tror att svenskan kommer att utvecklas i framtiden. En svår uppgift, men jag ska banne mig klara denna kursen också på ett eller annat sätt!
 
Som belöning har jag köpt hem lite naturgodis till mig själv som jag ska smaska på i kväll när barnen lagt sig, framför "Breaking Dawn, part 2" i min ensamhet, innan det är dags att bädda ner sig och verkligen koppla av inför natten. Detta ser jag fram emot minsann! Härlig och välförtjänt egentid, det är aldrig fel!
 
Det som inträffade i förra veckan var att jag drabbades av två täta epilepsi-anfall, helt utan förvarning. Läkarna tror att det beror på att min kropp var stressad och utmattad. Kroppen sa ifrån helt enkelt och visade tydligt att jag bör dra ner på tempot och tänka på mig själv, först och främst, vilket jag nu mer försöker göra. Så ja... Just nu tar jag en dag i taget och stannar upp då och då för att känna efter hur min kropp mår.
 
Så ett gott råd till er alla där ute: Ta hand om er!

Kommentarer

Postat av: Beatrice, en tvåbarnsmamma

Publicerad 2013-05-28 20:13:17

Läskigt! Har du epilepsi sen tidigare?

Svar: Nej, har aldrig hänt förut. Det kom i från ingenstans :/
Beatrice

Postat av: Emelie Babunovic

Publicerad 2013-05-29 13:05:50

Fy vad läskigt Bea! Ta hand om dig nu och glöm inte av det på vägen <3

Postat av: Blöjbudet

Publicerad 2013-05-29 23:37:43

hemleverans av blöjor,barnmat,välling.m.m.

www.blojbudet.se

Postat av: Sussi - Livet i söder!

Publicerad 2013-05-31 15:16:58

Vad obehagligt! Är det ngt du kommer medicinera för nu då, eller tror de att det bara var tillfälligt?

Svar: Jag får börja med medicin i 6 månader, till att börja med, sen får vi se om jag behöver fortsätta med tabletterna eller ej efter en ny undersökning..
Beatrice

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela