Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Fyraårskontroll.

Publicerad 2013-09-28 19:20:41 i Devin ~ 3-6 år,

Innan vi (d.v.s jag och Lili) lämnade Devin på förskolan i går så hade vi tid hos BVC. Det var dags för Devins fyraårskontroll där bland annat talet, synen och hörseln undersöks denna gången. Och såklart vägning och mätning som alltid.
Devin följer sin kurva fint och ligger inte längre på någon övervikt. Hans vikt uppnår 15,4 kg och han är 93,7 cm lång. Hans tal är väl utvecklat men han ville inte samarbeta när det kom till syn- och hörseltesterna. Och i och med att jag har både en syn- och hörselnedsättning så vill de följa upp hans utveckling lite extra i fall det skulle visa sig vara ärftligt på något vis. Mer om detta kommer efterhand, när jag vet mer.
 
Nu ska barnen nattas och lördagskvällen fortsätter med trevligt sällskap, tacos och filmmys! Trevlig kväll allesammans!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-10-01 09:52:03

Jag har fått höra av min mamma att jag tydligen inte ville samarbeta på 4 års kontrollen. Nu är jag äldre och visare och skulle antagligen samarbeta.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela