Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Korv-insekter.

Publicerad 2014-04-14 12:22:53 i Intressanta tips, Matlagning, recept,

Vi är de flesta säkert uppväxta med att få höra meningen "man leker inte med maten" vid matbordet, och vi har upprepat dessa ord ett antal gånger för barnen här hemma också, men i dag gick jag emot mina egna regler och gjorde korv-spindlar/myror/tusenfotingar (vad man nu känner för att kalla dem...) till lunch. Barnen tyckte dessa insekter var roliga och kunde såklart inte låta bli att leka med maten, samtidigt som de åt ;)
 
 
De här insekterna är enkelt gjorda med hjälp av prinskorv och spaghetti.
Stek bara prinskorvarna så att de får en fin stekyta innan du sticker in råa pastapinnar i korven och sedan kokar "insekterna" några minuter, tills pastan har mjuknat. Om man vill så kan man måla dit ögon av ketchup. Jag gjorde även lite broccoli till som fick bli träd i barnens alla olika berättelser och lekar som de fantiserade fram under måltiden.

Kommentarer

Postat av: ♥ Sojka ♥

Publicerad 2014-04-16 11:28:55

hahah fy ser inte alls gott ut men kan tänka mig att barnen gillar det haha

sv:Tack! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela