Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Bakmamman är igång igen!

Publicerad 2014-02-24 21:37:18 i Bakning, recept & tips, Intressanta tips, Jag har testat...,

Ännu en gång så får barnen stanna hemma i morgon från förskolan då de dragit på sig ännu en hemsk förkylning och troligtvis feber. Devin hostar så han håller på att spy och Lili är täppt som bara den i sin lilla näsa. Stackars små... Vi får hoppas att barnens mormor vågar sig hit i morgon trots detta. Men det tror jag nog att hon gör. Lockar jag henne med lite hembakta kinder schokobuns-muffins så kommer hon garanterat. Vem kan motstå mina bakverk liksom? ;)
 
Här kommer ett recept som jag faktiskt har testat mig fram till på egen hand:
50 gram smör
1 dl mjölk
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
12 stycken kinder schokobuns
 
Sätt ugnen på 225° och lägg ut 12 stycken muffinsformar på en plåt.
Smält smöret och blanda i mjölken.
Vispa ägg och socker pösigt och häll sedan i smörblandnigen i äggsmeten.
Blanda till sist ner alla de övriga ingredienserna.
Fördela smeten i muffinsformarna och lägg sedan i en (eller fler) schokobunschoklad i mitten av varje muffins.
Grädda i ugnen i cirka 10 minuter.
 
Tänk vilken överraskning det blir för smaklökarna när chokladen dyker upp där i mitten av muffinsen.
Yummie!
 
Dessa muffins ska jag dessutom ha med mig och bjuda på i morgon när jag ska träffa några góa tjejer och hjälpa till att planera inför den internationella kvinnofesten som hålls varje år här i stan där kvinnor från hela världen träffas och delar med sig av sina olika kulturer, historier, folkdanser, etc. Alla brukar dessutom ta med sig en maträtt var från varje land som alla kan smaka på. Med andra ord: det kommer att bli en helkväll med mat, dricka, dans, skratt och gemenskap som jag absolut inte vill missa! Och samtidigt så kan ett flertal personer smaka på mina muffins och dela sin åsikt om de nya kinder schokobuns som jag har fått äran att tipsa om genom Buzzador.
 
Buzzador är ett företag där du testar olika produkter i utbyte mot att du delar med dig av dina åsikter och tipsar andra om produkterna. Du kanske vill testa detta? Registrera dig då här och om det behövs, ange då gärna mig (beabus87) som din rekryterare.

Kommentarer

Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

Publicerad 2014-02-25 11:53:14

de låter ju super gott de där! :D

Postat av: Fröken M

Publicerad 2014-03-01 12:28:32

Mums !! Här ska det "slängas" ihop lite majsbröd idag enligt mannens önskemål !
Kram på dig !!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela