Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

I got an award!

Publicerad 2014-02-18 20:57:00 i Svar på kommentar(er), Vardagsliv,

Jag har fått en rolig award av Beatrice som jag har pysslat med och försökt besvara väldigt länge nu. Och nu var det verkligen på tiden att den blev gjord. Tack snälla!

Så här fungerar det:

- Tacka och uppmärksamma den som nominerat dig
- Skriv 11 random fakta om dig själv.
- Svara på dom 11 frågorna du fått i awarden.
- Välj ut 11 bloggar att nominera (du kan inte välja den som nominerat dig).
- Skriv 11 frågor åt dom du nominerar.


1. Jag föddes i Huddinge år 1987, genom ett akut kejsarsnitt och var inte större än 38 cm lång och vägde 1300 gram.

2. Jag fick Genotropin i form av sprutor under min uppväxt. Genotropin är tillväxthormon som hjälper barnet att växa.

3. Jag har alltid varit fruktansvärt blyg och rädd för vad folk tycker och tänker om mig. Detta är något som jag kämpar med att komma ifrån fortfarande. Jag vill kunna släppa loss och vara lycklig och slippa oroa mig för vad alla andra tycker och tänker hela tiden. Man kan ju inte alltid vara alla till lags, det har jag sedan länge insett...

4. Jag måste skaffa mig ett preventivmedel snarast, helst innan min önskan (och min sambos troligen största fasa) går i uppfyllelse, vilket innebär att jag skulle lyckas bli gravid ännu en gång, haha.

5. Jag trivs med att plugga på distans och känner mig som mest effektiv om kvällarna underligt nog, när barnen har somnat och sambon antingen är på jobbet eller sitter och halvsover framför tv:n. Först då sätter jag mig och pluggar oftast.

6. Jag blir lätt irriterad när jag inte får som jag vill.

7. Jag har en tatuering på vänster smalben, men är bra sugen på att skaffa en till snart! 

8. Jag skriker högt eller springer när en geting kommer nära mig.

9. Jag gillar inte kyla, regn och blask, då jag är så enormt frusen av mig. Däremot så älskar jag sommaren och värmen! Jag har så mycket mer energi i kroppen om somrarna än jag har om vintrarna.

10. Jag älskar att shoppa och kan köpa mängder av kläder åt barnen och åt mig själv, helt i onödan egentligen, men oftast för ett vettigt pris. Jag älskar loppisar, rea och secondhandbutiker där man kan fynda. Shoppaholic är det det kallas va? Det är jag det!

11. Jag längtar så enormt tills min praktik på förskolan börjar i mars. Det ska bli så skönt att ha någonting att göra om dagarna och framförallt att slippa sitta framför datorn och plugga in all denna teori som man måste, ett tag framöver.


Vilken är din favorit högtid?
Julen absolut! Trots kylan och mörkret så tycker jag att den mysiga stämningen, alla klapparna, maten, musiken och gemenskapen väger upp detta. Jag älskar allt som har med julen att göra!

Vad är din bästa egenskap?
Det är nog min snällhet. Jag får ofta höra att jag är så snäll att jag är dum många gånger, mest p.g.a. att jag oftast tänker mer på andra än på mig själv...

Vad är din favoritmat?
Hm. Svår fråga. Jag äter det mesta, men det jag tycker absolut bäst om är nog pajer av alla de slag.

Är du en spara eller slösa?
Jag var en riktig slösa innan jag flyttade i från T och fick chansen att på riktigt stå på egna ben. Nu är jag snarare en spara, som jag själv anser är rätt duktig på att hålla hårt i mina pengar trots mitt shoppingberoende.

Vad är ditt bästa köp, någonsin?
Ingen aning faktiskt... Men jag antar att den dagen då jag och sambon köper oss ett hus så kommer det banne mig att bli det bästa köpet någonsin för mig!

Hur många barn vill du ha?
Minst tre, men helst 4-5 stycken, vilket min sambo aaaaldrig går med på!

Vad är ditt bästa tips på julklapp till någon som har ”allt”?
Ett presentkort från deras favoritbutik eller något stort shoppingcenter. Eller varför inte en härlig middagsbjudning ute på någon restaurang eller hemma? Det går alltid hem, hos de flesta!

Vilken är din favoritblogg?
Ännu en svår fråga... Jag har så många olika bloggar som jag läser, men den som jag har fastnat mest för är nog ändå Fnulans blogg. Hon bjuder på sig själv, delar med sig av sitt liv och berättar om det som händer i hennes omgivning på ett så komiskt och härligt vis att det oftast slutar med ett leende på läpparna när man har läst hennes blogginlägg! Love it!

Vilket klädmärke för barn är din favorit?
Me&I tror jag. Eller NovaStar. Men tyvärr så är deras kläder aningen för dyra för min student-ekonomi just nu, så det blir oftast begagnat som köps hem då det går att få tag i till ett vettigt pris.

Vad önskade du dig i julklapp år 2013?
Det jag ville ha mest av allt var en juicemaskin och det köpte jag till mig själv månaden innan jul till och med ;)

Hur ser den perfekta fredagskvällen ut enligt dig?
Jag som älskar att bjuda hem folk och framförallt att äta och dricka gott njuter i fulla drag när det kommer vänner hem hit som gör oss sällskap under kvällen. Att sedan avsluta kvällen framför en film eller ett sällskapsspel gör ju bara hela kvällen ännu bättre! Eller tvärtom - när det är vi som blir hembjudna till våra vänner som skämmer bort oss med godsaker, lek och mängder av skratt! ;)


Mina utvalda är:

Emelie, Fröken M, Melinda, Tess, Sussi, Fru Trollmor, Evelina, Linda, Blondis81, Sara och Elin.

Och här kommer de 11 frågorna som ska besvaras av er:
1. Om du fick välja att resa, precis vart du ville, vart skulle det bära av då?

2. Vilket var ditt drömyrke när du var liten?
3. Pop, rock eller RnB? Vilket föredrar du?
4. Vem/vilka var din/dina största idoler runt tonåren?
5. Vilket är ditt absolut vackraste minne? (Förutom födseln av ditt/dina barn då, såklart, om du har några.)
6. Skulle du kunna tänka dig att ställa upp i ett program som t.ex idol eller talang?
7. Hur firade du din alla hjärtans dag?
8. Om du skulle beskriva dig själv med tre ord, vilka ord skulle det bli?
9. Hur tror du att andra skulle beskriva dig?
10. Hur gör du för att riktigt slappna av framåt kvällen efter en stressig dag?
11. Hur ser en perfekt date ut enligt dig?

Kommentarer

Postat av: Fröken M

Publicerad 2014-02-18 21:04:04

Tack ! Jag ska försöka svara så fort jag får lite tid över :)
Kram

Postat av: ♥ ♥ Melissas Prinsar ♥ ♥

Publicerad 2014-02-19 12:33:18

du vill alltså ha en trea men inte han? :)

Svar: Precis. Han tycker det räcker med två barn, men jag själv har alltid velat ha minst tre eller fyra stycken... :P
Beatrice - mamma till två, sambo och student

Postat av: Rebecca

Publicerad 2014-02-19 13:40:52

Jag ska svara på detta men kommer nog ta ett tag men det kommer ett inlägg. =)

Postat av: Anna

Publicerad 2014-02-19 15:49:31

Din sambo kan väl tänka på preventivmedel annars får han väl skylla sig själv om det blir en bebis till :-)

Bra blogg föressten!
Kram

Svar: Ja, det har jag sagt till honom men enligt honom är det upp till oss tjejer att skydda oss.
Beatrice - mamma till två, sambo och student

Postat av: Sussi - Livet i söder!

Publicerad 2014-02-19 22:23:07

Om det är upp till oss tjejer med skydd så är det väl upp till oss om det blir fler barn med då ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela