Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Men läk någon gång då!

Publicerad 2014-07-31 19:21:12 i Vardagsliv,

Andra besöket på vårdcentralen inom dessa två veckor är nu avklarat och mitt finger läker, sakta men säkert. Ett återbesök väntas i början av nästa vecka. 
 
Det är en rejäl skada som jag har dragit på mig. Ett djupt jack rakt ner i fingret som tar tid att läka uppenbarligen. I dag när jag tog bort plåstret för att kolla till fingret så var där helt vitt och kladdigt och naturligtvis blev jag orolig. Men distriktsköterskan sa att mitt finger läker fint, men att det troligtvis var mer skadat än de från början trott, för enligt sköterskans beräkningar inne på akuten som tog emot mig och sydde mig när jag kom in för två veckor sedan så skulle mitt finger vara läkt vid det här laget... Men men, så länge det går åt rätt håll så är jag nöjd.
 
Anledningen till att fingret såg så äckligt ut var för att såret hade varit instängt så länge, om jag förstod det hela rätt. Sköterskan plockade nu bort alla lösa hudrester och öppnade upp såret innan hon la på en klick kortisonsalva och plåstrade om det på nytt, så nu är det bara att fortsätta undvika vatten och hoppas på att såret fortsätter att läka som det ska.
 

Kommentarer

Postat av: Beatrice, mamma till Robin och Jennifer

Publicerad 2014-07-31 20:17:01

Men vilken otur du har! Hoppas det läker fort nu då...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela