Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Varning för äckliga bilder!

Publicerad 2014-07-12 20:44:29 i Vardagsliv,

Dagens planer var att först besöka gymmet, träna stenhårt och sedan njuta resten utav dagen, laga mat tillsammans och bara umgår och skvallra lite. Men riktigt så blev det ju inte... I stället så fick jag spendera sju timmar på akuten medan min väninna och sambo satt barnvakt där hemma.
 
 
Fingret var snittat, mer eller mindre. Halvt avhugget i fingertoppen. Och detta lyckades jag åstakomma på gymmet i en av deras maskiner när jag skulle justera sadeln för att kunna använda maskinen. Aj som f-n minst sagt!
 
 
Jag fick skjuts in till akuten utav min sambo som stannade med mig i ca 2½ timma innan han fick lov att åka hem för att fixa lunch/middag till barnen och byta av Theresia som snällt kollade barnen under tiden som vi var på akuten. Jag fick strax efter att han hade åkt hem ett rum och fick sedan sitta snällt och vänta där inne i två timmar till innan de tog sig tid att titta på mitt finger och kom fram till att det behövdes sys och röntgas. Ännu mer väntan. Klockan 16:25 så bedövade dem fingret och rengjorde det ordentligt från nagellack och smuts som satt ordentligt fast. Klockan 17:45 så började dem sy och tre stygn senare så fick jag gå ner för att få fingret röntgat. Inga övriga skador visade sig, förutom snittet som nu var igensytt, tack och lov! Runt klockan 19 så ringde jag till en vän som fick komma förbi och hämta upp mig för att köra mig hem. Äntligen fick jag åka hem!
 
Nej fy, efter en dag fylld av chock, gråt, smärta och tre hemska och förbannat onda stick innan bedövningen började verka så ska jag nu vänta ut bedövningens verkan och se om jag står ut med den efterkommande smärtan från såret och stygnen hela kvällen och om jag får sova någonting i natt överhuvudtaget. Det har nämligen börjat pulsera i fingret en hel del nu under tiden som jag har skrivit ned denna texten och jag känner att bedövningen är på väg att avta mer och mer... Phu. Vilken dag alltså. Vilken otur man kan ha... Men jag ska väl samtidigt vara glad över att det inte gick värre än det gjorde. Jag kunde ju faktiskt ha varit utan fingertopp, eller nageln helt om det gått riktigt illa...

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2014-07-12 23:08:42

Aj! Men sådant ska inte hända på gym. De ska ha säkerhetsanordningar :-S Hoppas det läker bra och inte gör alltför ont!

Postat av: IREN HALLIN

Publicerad 2014-07-13 16:18:05

hej. sprutan gör ondast. fan gör ju så ont ont.

krya på dig. storbamsekram

Postat av: Emelie

Publicerad 2014-07-15 19:22:20

Aaaaaj din stackare!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela