Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Snart är det dags för nya tag.

Publicerad 2014-03-27 19:32:32 i Vardagsliv,

I morgon är det min sista dag på praktiken och det känns riktigt tungt måste jag erkänna. Jag trivs så förbannat bra där och skulle göra nästan vad som helst för att få stanna och därför har jag suttit och knåpat ihop ett cv och ett personligt brev som jag tänker överlämna i morgon till förskolechefen som kommer på besök och hoppas då naturligtvis på att jag kan få chansen att hoppa in som vikarie när det behövs. (Och jag har hört vissa rykten om att det behövs just nu!) + att jag faktiskt redan har sökt ett annat vikariejobb på en annan förskola i länet där det behövs folk lite nu och då. Som sagt, detta är mitt framtidsyrke och jag tänker inte ge upp så lätt!
 
Dessa fyra veckor har gått så otroligt fort och jag har lärt mig massvis som jag garanterat kommer att ha nytta av i framtiden. Barnen är fantastiska och jag ser verkligen upp till dessa härliga pedagoger som gör ett så fantastiskt jobb varje dag. Det märks tydligt att både barnen och föräldrarna trivs.
 
Just nu talas det mycket om insekter och naturen på förskolan och barnen verkar helt fascinerade av just spindlar. Själv ryser jag av bara tanken på dem, men detta talar jag såklart inte högt om inför barnen. 
 
Denna coola spindeln till exempel är gjord av en 4-åring helt på egen hand och av det materialet som finns framme på avdelningen. Hon satt och pysslade vid ljusbordet tillsammans med en annan tjej som är något år äldre. Jag är imponerad minst sagt!
 
Vi har även gjort spindlar med hjälp av geomag's och lera, samt så har barnen fått måla av var sin spindel inne i ateljén. Det är så fantastiskt att följa barnens framsteg och skapande! Jag läste på en del om var och en i deras pärmar redan första veckan för att kunna skapa mig en överskådlig bild av vad de kan och vad som intresserar dem bland annat... Och detta har verkligen varit användbart under de aktiviteter som jag har genomfört med en del av barnen nu under praktikens gång.
 
Ett utav barnen t.o.m bad mig att stanna några dagar extra när hon hörde att det var min sista dag i morgon. "Men nej, kan du inte vara kvar en eller två dagar till alla fall?" bad hon, så jag bad henne att hålla tummarna extra hårt för att jag ska få extrajobb där framöver ;)

Kommentarer

Postat av: Emelie Babunovic

Publicerad 2014-03-28 21:06:20

Jag håller också tummarna för att du ska få någon form av tjänst! Härligt att känna att man trivs!
KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela