Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Det går bra nu.

Publicerad 2014-05-20 12:58:57 i Lili ~ 1-3 år, Vardagsliv,

Tack och lov så verkar det bara vara en sådan där "endagarsfeber" som Lili åkte på i går, för på kvällen var febern som bortblåst, likaså i morse. Och tur var väl det. Jag blev nämligen inringd på jobb mellan kl 7:30-16:00 i dag och då de ringde och väckte oss redan vid kl 6:30 så vart det brottom må ni tro ;)
Lili är i alla fall  så pass pigg att vi kunde fixa barnvakt åt henne under förmiddagen medan jag och T är på jobbet och naturligtvis så hör de ju av sig om hon blir sämre,  då är det bara för T att vabba och åka hemåt, men så länge febern håller sig borta så känner vi att vi inte behöver oroa oss. Hon leker som vanligt och verkar i övrigt vara på bra humör.
Jag måste erkänna att jag hade lite ångest i morse efter att jag hade tackat ja till dessa timmar i dag, men samtidigt så är jag medveten om att jag i längden inte har råd att tacka nej. Ju mer jag kan jobba desto bättre. Denna månaden har jag mer eller mindre levt på barnbidraget och det är ingen höjdare direkt!
Jag har ju (som det ser ut just nu i alla fall) hela eftermiddagen i morgon och fram till onsdag nästa vecka ihop med mina små älsklingar. Och håller sig febern borta hela dagen i dag så kan ju barnen spendera de fyra timmar som jag jobbar i morgon på sin förskola.
 
Nehej, då var rasten över för min del. Dags att återgå till arbetet. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela