Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Jag är uppenbarligen inte normal...

Publicerad 2016-02-03 07:22:33 i Minnen, tankar & åsikter,

Helt otroligt. Plötsligt så dyker det där dåliga samvetet upp igen. Bara sådär. Så fort jag lämnar barnen på förskolan eller skolan. Är det här normalt? Jag tror inte det. 

Jag måste ju jobba för att kunna leva det livet som vi förtjänar, nu när livet absolut inte blev som man hade tänkt sig. Men ändå. All den tiden som försvinner från oss och som vi är ifrån varandra skrämmer mig, ärligt talat. Mitt samvete slår mig rent psykiskt varje gång jag inte är tillsammans med barnen, mer eller mindre. Smärtan är ibland outhärdlig. Och jag har fortfarande inte lyckats lista ut hur jag ska lösa det här problemet. Mötena med psykologen hjälpte uppenbarligen inte, det var inte min typ av metod som fungerar speciellt bra på mig. Men de flesta som jag har haft kontakt med på senaste verkar tyvärr arbeta på samma vis. Suck...

Kommentarer

Postat av: Hej

Publicerad 2016-02-04 15:37:37

Vad är det som gör att du får dåligt samvete?
Är det att de inte trivs? Vill de inte gå? Eller är det för att du förlorar tid med dem?

Hur går det för barnen i övrigt?
Träffar de sin pappa? Bor ni kvar hos din pappa?

Hur går det för dem i utvecklingen? Du brukade uppdatera förut hur deras utveckling var :) Har de lärt sig något nytt?
Hur funkar det med sonen och kurvorna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela