Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Bus eller godis?

Publicerad 2008-10-30 13:15:18 i Vardagsliv,

Jobb, jobb, jobb - idag igen. Men det är kul. Jag har rensat i butiken så det står härliga till idag! Jag har slängt ut en massa gammalt och skrivit en helt ny inköpslista. Jag känner mig duktig!

Elin sitter just nu och spelar yatzi med sig själv.. kul (?) & Sofia kollar på tv, antar jag.

Sofia tycker inte att det är speciellt kul i butiken, och jag förstår henne. Det finns ju inte mycket att göra.. Men man försöker ju liva upp henne så gott det går. Sofia & jag gjorde små spöken på papper, som jag klippte ut och ska pynta med förut. Sånt tycker hon om - att pyssla och att få hjälpa till på alla möjliga sätt och vis. Hon är en praktisk liten pillmaja, precis som jag ;)

Hon har sovit hos mig och Tommy två nätter i rad nu, men i morgon är jag ledig, tack och lov! Då kan vi sova lite längre innan vi sätter igång med pyntet & städningen där hemma inför middagen på lördag. Tommy jobbar ju som vanligt, men jag har lovat att jag ska låta honom sova på lördag och själv ta hand om middagen och förberedelserna.

Phu.. Jag har en massa planerat inför helgen. Får se om jag hinner med allt imorgon, annars har jag en stund på lördag på mig också, som tur är. Middagen är inte förrän kl 16.00, men jag känner mig endå jättestressad!

Ska ut imorgon och handla hem det sista till middagen, sen måste jag hjälpa Sofia att hitta några halloweenkläder som hon ska ha när dem ska ut och busa på lördag kväll. Även jag måste fixa lite tuffa mystiska kläder som jag kan ha. Jag vet inte vad jag ska föreställa ännu, men det kommer jag nog på tids nog. Häxa kanske?

Vi får se vad det blir. Jag lovar att ni ska få veta, så fort jag själv kommit på något bra ;)
Annars får ni jättegärna komma med förslag! Allt är tacksamt välkommet!

Kommentarer

Postat av: Cami

Publicerad 2008-11-07 22:20:42

har hört några saker omfacebook som inte kan lita på....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela