Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Dagens lunch:

Publicerad 2010-06-30 13:05:24 i Barnmat (tips & recept),

I dag serverades det fisk här hemma till lilleman. Jag är glad över att han äter fisk och tycker om det så mycket som han gör! (Till skillnad från hans far som däremot knappt äter fisk alls.)




Jag använde mig av:
hälleflundrafilé
palsternacka
vitpeppar
paprika
ärtor
mjölk
vetemjöl
ingefära

Jag la i hälleflundran tillsammans med den tärnade palsternackan och vitpepparn i en kastrull med endast lite vatten. Detta lät jag sedan koka upp, med lock, och lät det sedan stå och småkoka ett tag på plattan tills fisken blivit klar och palsternackan mjuknat. Därefter la jag ur fisken på en tallrik brevid spisen. I stället la jag i paprikan och ärtorna tillsammans med mjölken i kastrullen.

Dags för redningen till såsen. Då blandar du vetemjölet med lite vatten och rör i det i såsen. Låt det koka upp och småkoka några minuter på plattan så såsen tjocknar. Ha därefter i ingefäran.

Till detta serverade jag ris.

Kommentarer

Postat av: Annas inspiration

Publicerad 2010-06-30 19:35:23

Mmm låter gott,

jag hoppas vår lilleman också gillar fisk. Love it!



Kramar

Postat av: Michelle

Publicerad 2010-06-30 21:36:36

Sv. Jag har laddat ner :P jag är alldeles för snål fär att köpa.. Det är ju skiiitdyrt!

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-07-01 09:37:49

Duktig du är som lagar så mkt egen mat till Devin :-)



Glömde skriva igår hur otroligt lik Devin är sin pappa, KOPIA!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela