Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Korvgryta

Publicerad 2010-05-31 13:34:53 i Matlagning, recept,

Visst är det kul när ens tandläkare ändrar tiden utan att tala om det för dig?
Jag och Devin fick skjuts av Tommy tidigare idag när han ändå skulle förbi folktandvården påväg till jobbet, men när jag kom dit så visade det sig att kvinnan jag skulle träffa inte var där idag och att dem ändrat min tid till onsdag istället. KUL! Det var bara att sätta sig på bussen och åka hem igen...

När jag kom hem så ställde jag mig och gjorde korvgryta bestående av:
♦ Falukorv
♦ Lök
♦ Matlagningsgrädde
♦ Krossade tomater
♦ Vitlök
♦ Svartpeppar
♦ Mathavre

Saltade gjorde jag i efterhand som alltid, så Devin kan äta av maten han också!

Kommentarer

Postat av: Michelle

Publicerad 2010-05-31 14:35:51

ja det är helt galet :(

Postat av: Maria

Publicerad 2010-05-31 20:04:07

Hallå!



Vi har börjat så fort de spruckit igenom för att skapa rutin o göra det roligt med tandborstningen.



Kram

Postat av: Sara Eriksson

Publicerad 2010-05-31 20:52:06

sv: Ja det är pappa här också som vill!!

tänker köpa fyrhjuling först och främst när Klara blir 1 år säger han, men de protesterar jag vilt åt!!



Men det är väl för att pappa började med cross när han var ca 3 år och han var ganska framgångsrik men han var för slö för att träna så då lät han bli de sen.

Han vill att hon ska lyckas bättre än honom antar ja så hon ska väl börja i tid tycker han :)



Men håller med dig det är lite läskigt!!!

Postat av: Lina

Publicerad 2010-05-31 21:12:54

TACKAR! :D ja det är heeeelt underbart! :D



Allt bra med dig?



kram

Postat av: petra

Publicerad 2010-06-01 10:54:59

Falukorv? Det är väl jättemycket salt i korv? Har för mig att barn under 1 år ska undvika allt med salt i. Rätta mig gärna om jag har fel! Vore väldigt smidigt att kunna ge de små barnen korv.

Postat av: Sara - Thaison

Publicerad 2010-06-02 08:15:49

Falukorvsgryta - yumy!! Falukorv är en sak jag saknar från sverige.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela