Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Bananmannagrynsgröt med kokos och mjölk.

Publicerad 2013-05-30 09:58:48 i Matlagning, recept,

En klar favorit hos mina barn som jag absolut vill dela med mig av!

 
Ingredienser:
4 dl mjölk
4 msk mannagryn
salt
1 mosad banan
1 msk kokos
 
Rör ner mjölk, salt, den mosade bananen och kokosen och låt alltsammans koka upp under omrörning. (Jag brukar ibland även tillsätta lite smör eller margarin för smakens skull.) Tillsätt sedan mannagrynen och låt gröten sedan stå och puttra under ca 5 minuter. Glöm dock inte bort att röra om då och då, så att inte gröten bränner fast i botten av kastrullen. Servera tillsammans med lite mjölk.

Kommentarer

Postat av: Elinn

Publicerad 2013-07-21 10:51:53

Hur många portioner är detta receptet? :)
kram

Svar: Det är till två portioner, räcker nästan precis till mig och barnen ;)
Beatrice

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela