Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Säg adjö till napp och blöjorna!

Publicerad 2014-04-27 07:25:00 i Barnen ♥, Lili ~ 1-3 år, Vardagsliv,

Gissa om jag är stolt över mina två små älsklingar! På bara några dagar så har tösan slutat med napp och pojken är nästintill helt blöjfri! Och det har gått så bra, utan några värre protester och vakna nätter.
 
För att få Lili att sluta med nappen så fick jag lite hjälp av min pappas fru. Hon har nämligen ett medel som ofta används i Thailand för att få barnen att sluta amma och detta medlet både luktar och smakar skitäckligt verkligen. Vi droppade någon droppe av detta medlet på nappen och Lili regaerade direkt på hur illa nappen luktade att hon inte ens ville ta den i munnen längre. Hon bad oss tvätta av nappen men istället för att rengöra nappen helt så droppade pappas fru på en liten droppe till på nappen utan Lilis vetskap och förklarade sedan för Lili att den inte gick att få den ren.
 
Första natten var kämpig då Lili vaknade och var ledsen ett antal gånger, så jag tvättade av nappen och gav henne den efter typ sjunde gången som hon hade väckt både mig och sin bror. Men innan hon vaknade på morgonen så tog jag ifrån henne nappen och gömde den väl och sedan så var jag så hemsk att jag lurade min dotter lite genom att berömma henne hela dagen därpå över hur duktig hon var som hade sovit utan nappen hela natten. Dagen därpå så nämnde hon inte nappen en endaste gång och har heller inte vaknat för att fråga efter den under nätterna som nu har gått. Så fort den kommer på tal så svarar hon: "Nappen luktar äckligt. Behöver inte den längre".
 
Lili känner sig verkligen som en stor tjej och börjar komma ikapp sin bror när det gäller det mesta nu mer. Hon talar nu redan om att också sluta med blöjan - så det går ju helt klart åt rätt håll ;)

Kommentarer

Postat av: Emelie Babunovic

Publicerad 2014-04-27 16:27:11

Åh!!! Heja heja Lili och Devin!!

Postat av: Tess

Publicerad 2014-04-27 20:18:32

Connor fick lägga sina nappar i en behållare hos minigrisarna på Mariebergsskogen i Karlstad strax före sin 2-årsdag :-) Det var gnäll ett par nätter, men sedan dess har det inte varit något prat på napp.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela