Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Dagens skridskoåkning

Publicerad 2016-02-20 13:45:57 i Barnen ♥, Vardagsliv,

Morgonen började lite smått kaosartat. Vi kommer till ishallen och upptäcker att skridskoskolan är inställd. Utan minsta information om det här till någon av oss andra som missade förra veckans åkning. En förtvivlad Lili börjar gråta när hon hör att hon inte får åka skridskor den här veckan heller, men, vilken tur vi har! Det visar sig nämligen att det i stället är allmän åkning i en av hallarna, så naturligtvis tar vi med henne dit och låter henne åka omkring på egen hand, som hon själv vill.

Jag slår en snabb signal till min pappa som är snäll och kommer förbi med mina skridskor, sedan ger jag mig ut på isen tillsammans med min dotter. Hon är lycklig, det verkligen skiner om hela hennes ansikte. Jag känner inombords hur känslan av tacksamhet bubblar upp inom mig. Jag är så tacksam över min lilla familj! ❤

När Lili efter någon timme bestämmer sig för att ta en paus i skridskoåkningen så snörar jag i stället på skridskorna på hennes bror som får chansen att åka en stund medan hans lillasyster får i sig en clementin. Han har blivit så duktig! Han berättade med glädje om allt han lärt sig och hur det går till på hockeyträningen. Jag känner mig så stolt över min prins! Över båda mina barn!


Efteråt åkte vi hem till min mamma och blev bjudna på lunch - panerad rödspätta med kall sås, ris, majs, ärtor, paprika och en god blandning av vitkål, morötter, äpple, salt, vitpeppar, citron, socker och olja. Yummie! 

Resten av dagen väntas mys och lek och senare är det melodifestivalen som gäller tillsammans med lite ost, kex, vindruvor och rött vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela