Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Första dagen avklarad.

Publicerad 2016-07-04 18:57:17 i Barnen ♥, Framtidsplaner, Minnen, Vardagsliv, tankar & åsikter,

Yes, då var första dagen på sommarschemat avklarad. Fyra veckors vikariat på en förskola. Perfekt för min del. Jag trivs må ni tro!

Som nästan alltid så fick jag kontakt med barnen på avdelningen och blev en i "gänget" efter bara någon timme, då jag startade dagen med en promenad och lite lekplatshäng innan lunchen tillsammans med en grupp barn och några pedagoger (jag började inte förrän klockan 9 i morse 😉). Eftermiddagen flöt sedan på väldigt smidigt och snabbt måste jag säga! Barnen lekte, spelade spel eller målade. Inte något tjafs eller bråk alls. Fler sådana här dagar tack! 

I morgon väntas arbete igen mellan klockan 7:30-16:00. Sen ska jag hämta mina egna barn och gosa sönder dem lite grann innan de ska lägga sig. ❤

Tiden med mina egna barn är helt klart den bästa (of course!), men arbetet tillsammans med de övriga barnen, när man ser deras tacksamhet och så tydligt märker deras framsteg och glädje i det mesta som de gör är så otroligt härligt! Jag kunde inte ha valt ett bättre yrke. Det här är min dröm helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela