Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Dansuppvisning & kalajs!

Publicerad 2010-05-29 17:25:27 i Vardagsliv,

I dag har jag och pappa varit och kollat på Sofias dansuppvisning. Det var kul att se hur hon har utvecklats under årets gång :)

Egentligen skulle hennes mor också följt med, men hon ville inte följa med när vi väl skulle åka. Hon surade över någonting, som vanligt. Stackars Sofia, det kan inte vara lätt att växa upp med en sådan mamma, som inte tänker på någon annan än sig själv oftast...
Sofia erkände att hon faktiskt inte trodde att vi skulle komma alls idag. Det var därför hon såg så ledsen ut när jag smög in i omklädningsrummet efter showen. Hon trodde inte att vi skulle komma p.g.a hennes mammas & pappas gräl som dem hade imorse. Pappa förklarade då att han ALDRIG skulle låta hans & hans frus gräl påverka henne. Lilla gumman min! ♥

Efter showen så åkte jag och pappa hem till dem och lagade mat medan vi väntade på att Sofia skulle ha sin sista föreställning vid 16.30. Vi ska hämta upp henne efter klockan 18.00 ikväll och då ska vi ut på kalajs. Sofia vill självklart dit och åka lite karusell. :)

Jag har alltså haft en heldag med min kära pappa i dag. Det har känts väldigt bra! Devin har varit hemma med Tommy och sin farbror Johan hela dagen och vad jag har hört så har det gått bra det också!

Nehe, nu ska vi göra oss klara för att åka bort och hämta Sofia och efter det blir det kalajs med karuseller och sockervadd ;)

UPPDATERING
Det blev inget kalajs efter showen för min och pappas del. Sofias jävla mor tillät inte det. Usch, stackars barn. Att kärringen ens klarar av att låta hennes och pappas gräl gå ut över Sofia är FEL, enligt mig. Sofia mår ju inte bra av detta. Hon sprang till mig och slängde sig runt midjan på mig såfort hon fått veta av hennes mor att hon inte fick följa med oss och sa tyst med tårarna rinnandes längst med kinderna: "Mamma är dum, som vanligt. Jag vill gå med er!". Stackars barn. Jag hoppas att pappa gör något åt den där kärringen snart. Såhär kan dem inte ha det. Sofia behöver ett TRYGGT och lyckligt hem att leva i.

Kommentarer

Postat av: Annas inspiration

Publicerad 2010-05-29 17:57:48

Låter som en trevlig lördag,

massor med kramar!

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-05-30 09:31:44

Grattis på morsdag!!!



du har fått en liten grej i bloggen!

Kram

Postat av: Emma

Publicerad 2010-05-30 10:55:08

sv: Tack så mycket :)

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-05-30 19:34:41

TACK så jättemycket och grattis på morsdag själv, hoppas dagen och fortsättningen av den har varit bra! :)



Dedär med Sofias mamma, herregud säger jag bara, det låter helt sjukt. Tycker otroligt synd om lilla Sofia och hoppas att det ordnar sig snarast. KRAMA Sofia från mig och hälsa med dina egna ord att det här kommer ordna sig! lilla flicka.. blir ledsen:(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela