Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Svar på Josefines kommentar:

Publicerad 2010-10-31 07:59:18 i Svar på kommentar(er),

josefine: Hur kan du vara så stor redan ? det är ju bara en ärta i magen än så länge?

Svar: Haha, nej nej, bilden i headern är den sista bilden jag tog när Devin låg i magen. Än så länge har magen inte börjat växa, för precis som du skriver så är det ju bara en liten ärta (om ens det..) som flyter omkring i magen :) Troigtvis kommer den första magbilden i v. 12. Om jag minns rätt så var det vid den tidpunkten som jag la ut den första magbilden med Devin också.

Tönten reagerade på att jag inte kopierat hela hennes text, ber om ursäkt för det! Här kommer resten:

"Inte den roligaste kommentaren va? Då vet du hur jag kände när du skrev "en ärta" när jag lagt ut min första Ultra bild . Och när jag skrivit att jag älskade bebisen i min mage ."

Svar: Men det stämmer ju? Det är inget barn jag har i magen än så länge, det är ett gryn, ett frö, ett grodyngel, en ÄRTA. So what? Who cares, din tönt? :P Jag väljer att kalla h*n en ärta tillsvidare, för ett barn är det inte förrän efter vecka 12, eller t.o.m senare, när fostret växt till sig och börjat röra på sig lite mer eller när magen börjar växa och man faktiskt känner sig gravid :) Så det så.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2010-10-31 08:07:32

Det är klart man förstår att det är en gammal bild. Hur många har en sån mage i början av en graviditet? :) Och vad är det för fel (J) med att kalla ett foster för "ärta", finns ju många smeknamn man kan ha på blivande barn redan när de ligger i magen :) Lycka till med bebis nr.2 :)

Postat av: fanny

Publicerad 2010-10-31 08:16:40

de förstod ja iaf ;)

Postat av: Emma Viklund

Publicerad 2010-10-31 10:07:02

Jag kände igen bilden, så förstod ju direkt att det är med Devin i magen... Men tycker det är fel att lägga upp den och skriva bebis nr.2? Blir liksom fel :)

Postat av: micaela-mamma till Måns

Publicerad 2010-10-31 18:27:41

Grttis till nummer 2 =)

Postat av: Josefine törnqvist

Publicerad 2010-11-02 11:03:25

Du kunde ju ta med allt jag skrev också? Skäms du för att jag skrev sanningen?

Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Publicerad 2010-11-03 15:26:07

Håller med dig Beatrice.

Postat av: Tanya

Publicerad 2010-11-03 16:01:51

Haha wtf??!man kallar det väl vad man vill,vad e det att haka upp sig på?

Postat av: Camilla =)

Publicerad 2010-11-09 11:33:44

ärta ella majskorn... jag brukar kalla de små liven för lilla grodan :P spela roll ?!

puss bea

Postat av: amanda

Publicerad 2010-11-18 22:54:33

Okej att du kallar din bebis vad du vill men du behöver ju inte kalla någon annans något sådant. Den personen kanske tar illa upp o kanske faktiskt ser de som en bebis. Har inget emot att du säger så om din men man behöver ju inte säga de till någon annan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela