Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Lägenhetssanering

Publicerad 2011-02-27 15:29:11 i Vardagsliv,


Vi har nyss varit och hämtat Devin från sin farmor och farfar. Dem var snälla och tog med sig Devin ut på en långpromenad så vi fick tillfälle att sanera lägenheten från alla bakterier från gårdagen. Medan Tommy dammsög lägenheten så städade jag av köket och diskade, bytte sängkläder och tvättade en maskin med tvätt. Efter det var jag ganska slutkörd, haha. Så medan jag låg och vilade i soffan gjorde Tommy lunch. Ugnspannkaka, mums! :)

Efter lunchen la jag mig i ett varm bad och läste lite. "Flykten från Stalins läger" påbörjade jag precis, en bok skriven av Slavomir Rawicz. Den verkar spännande då vi får följa Slavomir och hans sex följeslagare genom deras flykt från vad ryssarna kallade arbetsläger 303, ett fångläger i Sibrien.

Jag är glad över att denna spysjuka endast höll i sig under lördagsdygnet. I går kväll mådde vi båda lite bättre efter en dag halvsovandes i soffan, utan mat och med ett ständigt rusande ut till toaletten om jag råkade röra på mig för hastigt eller om jag var tvungen att ge mig upp för att servera Devin mat, dricka eller byta blöja på honom. I morse vågade jag mig på att äta igen i alla fall. Det blev endast lite jordgubbskräm, man vill ju inte chockera magen efter ett dygn utan någon mat eller knappt någon vätska alls. Som sagt så har jag ju hittills fått behålla både krämen, drickan och ugnspannkakan som vi ätit och druckit under dagen :) Förhoppningsvis så kan jag åka in och jobba en stund imorgon medan Tommy är hemma med Devin.

Nu är det dags för lite mys med mina favoritkillar ♥

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-27 15:39:18

Man ska vara hemma minst 48-72 efter sista spytillfället annars smittar man fort , så du vet hehe :)

Postat av: Mickan (tävling pågår!)

Publicerad 2011-02-27 16:22:31

Skönt att ni mår bättre. :)

Hoppas ni har en bra söndag!

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-02-27 20:16:27

Ja, va bra!! Hoppas verkligen att ni får vara friska nu!!

KRA KRAM KRAM och ta igen för det fina du skrev i kommentaren! LÄngtar så efter att få räffa er <3

Postat av: Annas inspiration

Publicerad 2011-02-27 21:07:21

Åh fy fick ni den där skiten ändå,

era stackare :-(



Så söt han är Devin, underbart när de har lite att ta på,de har Colin med :-)



Kramar Anna

Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Publicerad 2011-02-27 22:17:24

En vinnare är nu dragen i min tävling om ett valfritt bäddset till spjälsäng från Darlingexpress. Gå in och kolla om Du blev den lyckliga vinnaren!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela