Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Ljuvliga drömmar!

Publicerad 2011-05-10 15:00:47 i Bakning, recept & tips,

Detta underbara receptet hittade jag på Hildas Hem's blogg och kunde naturligtvis inte motstå frestelsen utan tog med mig Devin till affären där vi köpte hem hjorthornssalt. Jag köpte även hem blåbärssoppa till Devin som för övrigt klarat sig bra och har fått behålla allt som han fått i sig sedan klockan tio i dag. Det är positivt!

Nåja, här kommer receptet på drömmar - mina absoluta favoritkakor sedan barnsben! :)

1 dl olja
100 gram smör
3 dl socker
6 dl vetemjöl
2 tsk hjorthornssalt
3 tsk vaniljsocker

1. Rör ihop olja, smör och socker.
2. Tillsätt mjöl, hjorthornssalt och vaniljsocker.
3. Rulla degen till små kulor, lägg ut på bakplåtspapper eller smord plåt och grädda i 150° tills de fått gyllene färg (ca 40 minuter).

Kommentarer

Postat av: Annah - Livet som tvåbarnsmamma

Publicerad 2011-05-10 16:02:24

Tack tack :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-05-10 19:33:37

du kanske skulle stanna hemma med din unge när ni har magsjuka!! de e ju inte alls konstigt att magsjukan bara går runt runt när de finns folk som du som inte bryr sig om att smitta alla andra!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela