Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Jag har blivit utmanad!

Publicerad 2012-01-30 13:32:44 i Minnen, tankar & åsikter,

Jag har fått en utmaning av Sussey! Tack så mycket!

Vad gjorde du för tio år sedan?

Jag skulle fylla 15 det året och jag minns att jag gjorde uppror totalt mot mina föräldrar, speciellt pappas nya fru. Jag umgicks med helt fel folk, var ute på tok för länge på kvällarna, hade börjat träffa killar och skolkade en hel del från skolan. Usch ja, detta var inte den bästa tiden i mitt liv direkt. Jag var en riktig snorunge, riktigt omogen och ouppfostrad! (Ta inte illa upp mamma, ni gjorde absolut inget fel egentligen!) ..Som tur är så kom jag in på en bättre bana här i livet när jag ett år senare kom in i det bättre gänget på skolan och i klassen ;)

Vad gjorde du för ett år sedan?

Jag gick i längtans tider med Lili i magen, och om man går tillbaka och läser i bloggen så upptäckte jag att Devin vid denna tidpunkten för ett år sedan lärde sig två nya ord - "Voff" & "Blubb", hihi!

Fem snacks du gillar?

Godis, kex, kakor & bakelser (ska dock försöka sluta med dessa farligt goda sötsaker nu!) Men gillar även grönsaker som man doppar i olika dippsåser, så jag får byta ut sötsakerna mot dessa istället.

Fem sånger du kan hela texten till?

Hmm...

Trollmors vaggvisa
Someone´s watching over me, med Hilary Duff.
Sov du lilla videung
Någonting som inte fanns förut
& Skönhet inuti, från Disneys Skönheten & Odjuret.

Fem saker du skulle göra om du blev mångmiljonär?

Göra mig av med skulderna.
Köpa (eller troligare bygga från grunden) hus.
Skänka en del till fattiga barn världen över.
Köpa den där Nissan Skylinen som min sambo så hemskt suktar efter.
Ge mig ut och resa med familjen och se världen!

Hm, det var svårt det här, men troligtvis skulle jag shoppa, shoppa, shoppa för de pengarna som jag inte lägger undan på barnens och vårt sparkonto!


Fem dåliga vanor?

Biter på naglarna.
Småäter på kvällarna.
Jag är lat.
Har lätt för att skjuta upp saker gång på gång.
Jag är dålig på att "hålla i pengarna", så i slutet av månaden är det alltid knapert!

Fem saker du gillar att göra?

Leka med barnen.
Måla, skissa.
Baka.
Laga mat.
Shoppa.

Fem saker du aldrig skulle klä dig i, eller köpa?

Haremsbyxor.
Nättröja/nätbyxor.
Läder/skinn-byxor.
Trasiga byxor.
...Ja, det finns säkert något mer, men kommer inte på vad just nu.

Fem favoritleksaker?

Hm, ingen aning faktiskt. Barnens lego är ju flitigt använt här hemma! Men har jag bara rätt sällskap (exempelvis mina två barn) så kan ju det mesta vara skoj egentligen. Endast fantasin sätter gränserna, är det inte så? :)

Tio personer som jag vill se göra denna utmaning!
Emma, Malin, Tess, Melinda, Michaela, Karin, Jennie, Fnulan, Emelie, Hanna

Kommentarer

Postat av: Tess

Publicerad 2012-01-30 17:20:54

Kul :-) Ska göra ett inlägg lite senare.

Postat av: M e l i n d a - mamma till Julia

Publicerad 2012-01-30 22:04:44

Vad roligt! :D Tack!

Postat av: Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Publicerad 2012-02-01 09:27:55

Sv: Tack för dina kommentarer, vad gullig du är :)

Får se om jag gör denna utmaning i bloggen...



KRAM

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-02-01 11:54:49

Tack fina!! Ska göra det ikväll!!

PUSS

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela