Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Matförrådet påfyllt!

Publicerad 2012-03-21 08:31:40 i Vardagsliv,

Så var det dags att fylla på matförrådet åt våra två leopardgecko-ödlor igen. Sist köpte vi mjölmaskar åt dem, men då detta visade sig inte vara någon höjdare så fick vi lov att gå tillbaka till deras syrsor-diet. Blä. Tommy har inget emot dem verkar det som, men själv är jag livrädd för de små krypen. Jag är inget direkt fan av insekter...

I går tog jag en rejäl långpromenad på nästan 3 km för att köpa hem nya syrsor åt Sid och Sibel. Lili sov större delen av tiden men vaknade och såg sig omkring emellanåt under vår promenad bort till djurmagasinet och ICA Maxi.

Det är verkligen skönt att komma ut och röra på sig. Dock så blåste det en hel del under gårdagen, men trots detta var det inte speciellt kallt faktiskt. Lili låg nedbäddad med tjockoverallen och en filt i vagnen och gjorde inte mycket väsen ifrån sig. Jag tror att hon, precis som hennes bror, trivs mycket bra med att vara utomhus, så det blir nog en promenad (fast kortare den här gången!) i dag också :)

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-03-21 10:50:04

Jaag är varken insekts eller reptil-fan, hua mej :-D



Jaa visst är det skönt att vara ute i vårvädret och promenera <3

Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Publicerad 2012-03-21 14:04:28

Jag kan inte påstå att jag tycker syrsor är en direkt höjdare jag heller...



Sv: Ja visst är den, behövs lite sånt nu efter den tråkiga vintern :)

Postat av: britta bloggar

Publicerad 2012-03-22 13:13:26

Skönt att komma ut och promenera, jag längtar tills foglossningen går över!

Postat av: Blue Velvet - Vegas mamma

Publicerad 2012-03-22 14:24:19

Sv; Då får jag önska dig lycka till.... Själv vill jag bli av med min imorgon.. haha =P

Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Publicerad 2012-03-22 15:13:39

Sv Hehe du håller på FBK du ;) Jag är HV troget så, men jag tycker faktiskt att fbk ska ro hem guldet nu så det känns "värdigt" att ha förlorat mot dom ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela