Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Då välkomnar vi ytterligare ett virus...

Publicerad 2013-03-20 18:41:42 i Devin ~ 3-6 år,

Som om det inte vore nog att både jag och Lili åkte på rotaviruset för några veckor sedan, nu har dessutom Devin drabbats av svinkoppor. Suck! Dagen har inte alls blivit som den var planerad. Eller jo, en grej har jag hunnit med och det är att byta till mig ett par välbehövda termobyxor åt Devin mot några mindre plagg som Lili växt ur...
 
Hela dagen har jag känt mig nedstämd och har liksom inte haft ork eller lust till någonting egentligen... Men jag lyckades ändå ta mig till Ryhov, där jag skulle möta upp en väninna för att byta till mig termobyxorna, så Devin slipper använda sina som är på tok försmå för honom nu.
 
Efter klädbytet, när jag står och väntar på bussen så ringer en av förskolefröknarna från barnens avdelning och frågar om jag har möjlighet att ta mig till vårdcentralen med Devin under dagen. Sedan kläcker hon ur sig att "vi har ju haft barn med svinkoppor på förskolan och bland annat vår avdelning, så det är ju inte omöjligt att Devin kan ha drabbats av det han också." Eh, wtf?Detta hade vi ingen aning om. Men såklart, jag kollar hellre upp barnen en gång för mycket än för lite, för säkerhetsskull, och nu var det så att Devin har ett sår som bara blir större och inte vill läka som det ska, så det var så de drog slutsatsen till just svinkoppor.
 
Jag ringde vårdcentralen och fick veta att de hade drop in mellan kl 13-15. Perfekt, i och med att klockan redan hunnit bli 12:50. Jag tog mig till förskolan och hämtade Devin direkt.
 
Klockan 15:30 kom vi ut från vårdcentralen, 531:- fattigare. De hade lyssnat på hans lungor, kikat på såret och låtit honom inhalera två gånger innan de bestämde sig för att skriva ut Kåvepenin åt oss som Devin nu ska få tre gånger om dagen i en veckas tid. De passade även på att skriva ut nya recept på Airomir och Flutide Evohaler, samt ännu en ny mjukgörande kräm som vi ska smöja Devins eksem med. Det är inte billigt med barn, speciellt inte om de blir sjuka såhär!
 
..Och att Lili börjar hosta sådär skrämmande likt Devin känns ju inte heller helt okej just nu. Tänk om hon drar på sig skiten hon också?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela