Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Attans... Vilken dag alltså!

Publicerad 2014-08-08 16:56:07 i Barnen ♥, Vardagsliv,

Jag har varit så upptagen med barnen nu under dagen att jag helt hade glömt bort det där zumba-passet som jag hade tänkt gå på nu ikväll, mellan kl 16-17. Attans, jag som tidigare under dagen gick omkring här hemma och såg fram emot det. Haha. Typiskt också. Nåja, jag har i alla fall två nybadade och fräscha barn här hemma att mysa med nu efter middagen.
 
Medan jag påbörjade köttgrytan så spolade barnen (tillsammans med lite hjälp från mig naturligtvis) upp vatten i den lilla badbaljan som vi har kvar sedan de var små, då vi inte har något badkar, och där i turades de om att bada i medan jag sprang mellan köket och badrummet för att ha koll på så att de skötte sig och inte råkade illa ut på något vis. Det var därefter, när barnen hade duschat som jag kom på vad klockan var och att jag endast hade en kvart på mig tills zumban skulle börja. Vilken tur att jag denna gången inte hade bokat passet utan bara tänkt åka dit på drop in som finns! Lite tur i oturen där.
 
Nu leker i alla fall barnen för fullt tillsammans och än så länge så har de inte börjat bråka om någonting eller skrika på varandra av ilska som de annars så lätt gör, tycker jag. Hoppas de kan hålla sams lika fint resten av kvällen!
 
En annan rolig (eller inte!) grej som inträffade tidigare i dag var att min dotter råkade ha sönder mina glasögon. Hon skulle prova dem och trotsade som vanligt mina "nej, låt bli"-tillsägelser och rätt som det var så hade ena bågdelen gått av på vänster sida... Jag ringde till Specsavers för att se om de hade någon akuttid till mig, men tyvärr så fanns det bara en ledig tid först på tisdag för synundersökning och tills dess så har vi lagat mina glasögon provisoriskt med lite tejp. ;)
Tanken har funnits sen innan att jag skulle skaffa mig nya bågar då jag själv tycker att jag har fått ännu sämre syn på sistone, men det har liksom inte blivit av. Nu hjälpte ju min dotter mig rejält på traven med denna saken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela