Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Förlåt men... Jävla satmara!

Publicerad 2015-08-12 17:49:02 i Minnen, Vardagsliv, tankar & åsikter,

När man tror att dagen inte kan bli värre så blir den naturligtvis det. Det är ju så jävla typiskt! Förbannade människa som ständigt ska hacka på mig och se ner på mig och allt jag gör här på jobbet, trots att vi har lika lite erfarenheter här inom hemtjänsten och att vi började samtidigt. Som om jag inte redan är medveten om att jag är värdelös, så brer du på med din äckliga och otrevliga "jag-är-störst-bäst-och-vackrast"-attityd. Blä! Synd att de andra på jobbet gillar dig så jävla mycket...

Jag hade tur som efter den här hemska upplevelsen fick besöka en enormt mysig och känslig kvinna som flera gånger berömde mig för den trygghet som jag utstrålar och vilket fantastiskt jobb jag gör. Det var som om hon visste vad jag behövde just då. En helt fantastisk och underbar kvinna på alla sätt och vis, men med ett väldigt kämpigt förflutet som jag har förstått det... Kanske var det därför som vi "klickade" och kommer så bra överens..? I alla fall så trivdes jag grymt bra där! Så mycket att det blev cirka en halvtimmes övertid. ;)

Men nu är jag på väg hemåt i alla fall för att ta emot mina två busungar som ska spendera två nätter hos mig innan det är dags för ett kvällspass på fredag. Och jag hoppas verkligen inte att det är hon som jobbar kvällen tillsammans med mig.

Kommentarer

Postat av: Sötnöt

Publicerad 2015-08-13 16:34:37

Vad gör du på ditt jobb egentligen? Är lite nyfiken på hemtjänsten och att jobba med äldre människor men hur är det?

Svar: Ja du, jag hjälper de äldre med sådant som de själva inte klarar av. T.ex som att diska, bädda, städa, tvätta, byta kateter, trä på och av stödstrumpor, gå och handla, m.m.. :) Det är ett väldigt socialt och givande arbete enligt mig.
Beatrice - mamma till två stycken busungar, ensamstående och student.

Postat av: E

Publicerad 2015-08-14 09:45:12

Det är därför jag inte jobbar i vården längre! Finns så många satkärringar där så det inte är sant.
Älskade de gamla tanterna och farbröderna men personalen är ju hemsk!
Jag är oxå blyg (har fått för mig att du oxå är det)
och tydligen så gillar vårdpersonalen att klanka ner på såna, även fast vi passar jättebra i vården med vårt lugnt sätt. Men det hjälper tydligen inte.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela