Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Alla gör vi misstag.

Publicerad 2015-07-04 19:00:48 i Minnen, Vardagsliv, tankar & åsikter,

Så jäkla typiskt alltså. Redan har jag lyckats göra ett misstag på jobbet så att jag fick tillsägelse av några medarbetare.

Anledningen till att de "läxade upp" mig var för att jag hade råkat sätta på mig ett par shorts under de timmarna när jag var i väg mellan passen. Och såklart så tänkte jag inte på att ta med mig de andra (lite längre) byxorna tillbaka när jag åkte till arbetet. Klantigt! Så nu i kväll får jag jobba i shorts, något som vissa verkar anse som helt oacceptabelt mer eller mindre...


För kort? För naket? Det har i alla fall varit förbannat skönt nu under kvällen i den tropiska värmen som dragit in genom landet! Och jag antar att jag haft "tur" som bara har fått positiva kommentarer för mina shorts och ben(!) än så länge. ;)

Kommentarer

Postat av: Lana

Publicerad 2015-07-05 00:51:18

Skönt me lite färg och flärd till ett yrke med annars så tråkiga kläder 😄

Postat av: Ebba

Publicerad 2015-07-05 17:17:54

Va! Var för får man inte jobba i shorts??
Typiskt kärringar i vården som inte gillar sånt.

Postat av: Malin

Publicerad 2015-07-07 21:41:32

Man får gärna arbeta i shorts. Men de ska då sluta precis ovanför knät ☺ samt kunna tvättas i 60 grader .

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela