Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Sommar, sommar och sol!

Publicerad 2015-07-04 16:36:10 i Vardagsliv,

Det går ju bara inte att klaga på det här underbara vädret! Inte jag i alla fall kan inte det. Jag älskar värmen och att slippa frysa som jag annars gör typ jämt. Men jag förstår samtidigt dem som har svårt för värmen.

Idag jobbar jag delad tur, vilket innebär att jag först har ett pass mellan klockan 7:15-12:30. Nästa pass börjar sedan vid klockan 17-22.

Trots den långa rasten och nästan en hel dags arbete så har dagen varit riktigt lyckad ändå! Efter första passet så hämtade min pappa upp mig utanför arbetsplatsen. Min farfar och syster var också med. Sedan åkte vi direkt till MediaMarkt och köpte en ny spis, då pappas hade lagt av totalt där hemma. En ny spis behövdes verkligen! Så vi kopplade in den nya och lagade färskpotatis, sill, skinka, rädisor och tomat till lunch. Enkelt, men gott! Efteråt så åkte vi till stranden där syrran mötte upp några vänner och vi andra passade på att sola en stund innan det var dags för mig att bege mig mot jobbet igen. Så nu väntar ytterligare några timmars jobb.

I morgon är jag i alla fall ledig och då ska vi umgås med en väninna och hennes pojk hela dagen och om vädret fortsätter såhär så blir det säkert en massa sol, bad och lek! ☀

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela