Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Att arbeta inom hemtjänsten.

Publicerad 2015-06-09 10:15:24 i Minnen, Vardagsliv, tankar & åsikter,

Från början hade jag jättesvårt att se mig själv som arbetande inom hemtjänsten, främst för att jag hade hört så mycket negativt inom yrket. Men jag gav det en chans och gick med på att gå bredvid några gånger. 

Rykterna som cirkulerat om yrket omkring mig verkar ju inte stämma överhuvudtaget! Inte på det stället där jag nu mer arbetar i alla fall. Det enda som jag ärligt talat har svårast för är att smörja alla fötter på de äldre, hur hemskt det än låter. Jag har fotforbi och hatar fötter. Jag har alltid gjort det. Men jag överlever, man liksom vänjer sig. Dels för att vi använder handskar såklart, sen att jag tvättar och spritar händerna extra noga efteråt. Förutom det här så trivs jag riktigt bra! All den tacksamhet som man får eller hör från de äldre är en otrolig push för att orka med dagarna på arbetet och jag älskar den känslan av att kännas behövd. ❤ 

Hela nästa vecka är jag i alla fall uppbokad på jobb, inklusive hela midsommar. Känns härligt! Money money! 


När jag fick mitt alldeles egna id-kort inom hemtjänsten så kändes det på något sätt mer verkligt än förut. Jag är nu anställd på riktigt. Jag är en i gänget, en att verkligen räkna med. Ungefär så. Och det känns grymt bra!

Kommentarer

Postat av: Sussi - Livet i söder!

Publicerad 2015-06-13 06:35:05

Vad kul med nytt jobb! Hoppas du fortsätter trivas :-)

Postat av: Emelie Babunovic

Publicerad 2015-06-15 22:53:49

Välkommen till vården! Har samma fobi som du, fy haha! Kommer jag inte sakna när jag börjar fullt med företaget i okt :-D Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela