Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Ekologisk hudvård.

Publicerad 2015-05-20 13:42:29 i Intressanta tips, Jag har testat..., Minnen, Vardagsliv, tankar & åsikter, tankar & åsikter,

Jag har aldrig tidigare haft problem med acne eller finnar som de också kallas. Men nu, eller efter att jag fick dottern, så dök dem minsann upp. Och oftast på hakan eller mellan ögonen och det partiet. Blöh. Jag och de här utslagen är inte vänner kan jag meddela. Jag hatar dem. Och jag har provat det mesta för att bli av med dem. 


Jag har sedan i december använt mig av Maria Åkerbergs produkter som är gjorda av ekologiska ingredienser av bästa kvalitet. Och tro mig, de är som en dröm för hyn! 

Jag har dessvärre inte blivit av med all acne ännu, men de är på god väg att försvinna nu, och jag hoppas att de håller sig borta nu framöver. Acne kan ju bero på fler orsaker än fel sorts rengöring. Exempelvis kan det bero på stress, hormoner, för torr eller för fet hy, eller till och med vilken kostvana man har. Jag hoppas verkligen att jag har hittat rätt den här gången! Jag har inte bara införskaffat mig ansiktsrengöringen från Maria Åkerberg, utan även bodylotion som flitigt används av både mig och barnen. 👍 Nästa beställning får bli hair & body-shampoot!

Kommentarer

Postat av: Isa

Publicerad 2015-05-22 10:54:30

Kan tipsa dig om att börja gå till en hudterapeut som använder sig av dermalogica. Dermalogica är kliniskt testade och kan vara några av de bästa produkterna som finns för huden. En annan bra sak att göra är att göra regelbundna anisktsbehandlingar, ungefär var 6 vecka. Är bäst om man går till en och samma hudterapeut eftersom dom lär känna ens hy. Är ingen hudterapeut själv, men går regelbundet och har fått fina resultat snabbt och vet många andra som också har fått det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela