Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

När dagen inte blir som man har tänkt sig...

Publicerad 2015-05-21 21:09:48 i Vardagsliv,

Dagens planering fick ställas in redan igårkväll då båda barnen började hosta och rossla under kvällen i samband med nattningen. Den där bekanta skällhostan gjorde entré och höll i sig under natten, så i morse var det bara att ringa till förskolan och min VFU-plats och berätta att jag idag får stanna hemma och vabba. 
 
Senare på eftermiddagen idag så visade det sig att lilla D dessutom har åkt på feber. Så resten av dagen har bestått av vila, film och lite glass för barnens del. För när man är sjuk så får man äta glass, det är något som barnen har lärt sig minsann ;)
 
Innan det visade sig att D hade feber så hann vi i alla fall med en skön promenad ner till lekplatsen där barnen fick leka av sig och suga i sig av den friska luften. Vi passade också på att mata ankorna på vägen dit när vi passerade bäcken. 
 
 
     
Imorgon får det bli en heldag full av myspys hemma för D's skull så att han får chansen att piggna till inför kvällen när barnen ska sova hemma hos sin pappa. Själv ska jag iväg på ett må-bra-event med min mamma där bland annat Mia Törnblom m.fl. ska föreläsa om träning, självkänsla och stil. Det bjuds även på dryck och matigt tilltugg i pausen, samt tävlingar, mingel och en välfylld goodiebag som man får med sig hem. 👍

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela