Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Min resa mot ett lyckligare liv.

Publicerad 2015-09-25 16:15:01 i Framtidsplaner, Vardagsliv,

Då har jag, under veckan, träffat min psykolog för tredje gången och än kan jag faktiskt inte säga om det har givit något resultat. Jag trivs med honom och han skänker trygghet, men jag måste erkänna att hans uppgifter som han delar ut till mig är aningen svåra. Fast i och för sig, vad vore han för psykolog om han hela tiden skulle göra det enkelt för mig?

Genom att lära mig kategorisera och sortera mina tankar så hoppas jag kunna lära om och acceptera och ta emot alla tankar, både positiva som negativa. Tio minuter per dag ska jag alltså utföra en sorts mindfulness och kategorisera alla tankar som kommer upp i mitt huvud, med hjälp av en app i samma namn - mindfulness. En krävande uppgift, men gör jag rätt så hoppas jag på ett märkbart resultat! 

Appen är redan nedladdad och betald, så ikväll påbörjar jag min uppgift och hoppas att jag har förstått honom rätt och att det här är rätt väg att gå för mig.

Kommentarer

Postat av: Jag igen

Publicerad 2015-09-29 15:53:27

Så bra att du har tagit tag i ditt välmående.
När jag för några år sedan gick hos en psykolog så tyckte jag också att uppgifterna var svåra, vissa kunde ta längre tid än andra att falla på plats osv men så här långt i efterhand fick jag med mig verktyg som jag fortfarande använder mig av nu och då.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela