Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Vilken dag!

Publicerad 2015-09-03 19:40:08 i Barnen ♥, Shopping & gåvor, Vardagsliv,

Jösses, i dag har det inte varit min dag. Busstiderna och jag har inte varit överens överhuvudtaget i dag. I morse råkade jag stressa på barnen för att jag trodde att vi höll på att missa bussen, sedan visade det sig att vi hade åkt till skolan med D en timme för tidigt! Alltså vad fan... Vi kunde ju inte direkt åka hem igen, så D fick stanna kvar på fritids medan jag & L åkte bort till köpcentret för att leka. Nehej, då hade jag helt glömt bort att det inte öppnar förrän kl 10 och klockan var ju bara 8:45! SUCK! Vi åkte vidare till sjukhuset och bytte buss tillbaka hem igen...

Väl hemma så bakade vi vaniljdrömmar, åt pizza till lunch och myste ner oss framför en film innan det var dags att åka och hämta hem D igen. Den här gången så lyckas vi istället missa bussen och får ta en annan buss som innebär en rejäl promenad bort till skolan där D går. Ännu en gång SUCK! L klagade, grät, orkade inte gå, hon frös och var på allmänt dåligt humör. Men vi tog oss till skolan tillslut.

På vägen till skolan så bestämde jag och L att vi skulle åka till köpcentret (igen) och köpa skor, samt leka på lekplatsen som finns där inne i köpcentret. Båda barnen var i behov av nya gympaskor nämligen, så vi passade på när tiden fanns. Dock så ville inte D köpa skor. Men leka gick bra. Så de fick leka en stund innan jag lyckades övertala D att följa med och kika på nya skor. De hittade sina favoriter direkt. Och de fastnade för samma sorts skor. Ett par svarta gympaskor med blå detaljer. Riktigt snygga. Själv köpte jag mig ett par läckra skor som jag kan ha som lite finare vardagsskor typ. Det var ju på skopunkten där erbjudandet "tag tre, betala för två" gäller. Klart man passar på då! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela