Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Vinterexkursion.

Publicerad 2016-02-12 08:28:44 i Vardagsliv,

I dag ska vi ha en så kallad vinterexkursion i skolan. Vi ska mötas ute i skogen någonstans utanför Borås och ha lite övningar, lekar och troligtvis förhör om de olika träden, bland annat, som finns ute i naturen. 
 
Javisst, terminens kurs handlar om biologi, men även kemi, fysik och naturkunskap. Det verkar intressant, faktiskt, men tufft! Tentorna den här terminen är inte att leka med har jag förstått. Och det gör ju inte saken lättare att jag failade totalt på gårdagens tenta i språk, kultur och kommunikation. Bajs också. Men men.. I dag har jag klätt på mig rejält med både underställ, mjukisdress, gummistövlar, termobyxor, vinterjackan, vantar och pannband. Här ska minsann inte frysas och gnällas! Dock så glömde jag sätta på mig extra strumpor så tyvärr lär jag nog frysa som satan om fötterna, för gummistövlar är ju inte kända för att vara varma i kylan precis...

i

Kommentarer

Postat av: rememberthiis.blogg.se

Publicerad 2016-02-12 08:34:39

Spännande :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela