Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Födelsedagen.

Publicerad 2016-07-22 09:48:15 i Vardagsliv,

Hejsan hoppsan på er!

Var gårdagen bra? Njöt ni av det vackra sommarvädret som äntligen har återvänt till oss? Det gjorde jag må ni tro!

Både på förmiddagen och på eftermiddagen passar vi på att gå ut med barnen och låta dem leka av sig på ett helt annat vis än vad de kan göra inomhus, medan vi i personalen samtidigt njuter och tar till vara på solens varma strålar. Och vatten. Mycket vatten låter vi barnen leka med och naturligtvis dricka hur mycket de vill mer eller mindre.

Jag arbetade fram till klockan 16:30 i går. Efter det for jag hem snabbt för att möta upp en kvinna som köpte en klädhängare utav mig. Det känns så bra när man får väck sådant som jag inte behöver längre inför flytten. Plus att de där extra pengarna som man får in blir en bra liten kassa inför sådant som behövs köpas till i efterhand.

Direkt efter att jag och kvinnan tackat och sagt hej då så rusade jag ner till bussen igen och fick mig en härlig promenad sista biten innan jag var framme på förskolan där vi skulle träffas. Tjejerna var redan i full gång med matlagningen och jag hoppade in och började vika samosas direkt. Tjejen som försökte lära oss andra att vika de här knyterna bara skrattade åt oss när några av oss vi gång på gång gjorde fel. Jag vek nog i alla fall sex stycken eller något, och jag klarade mig fint utan att bli tillsagd att jag gjorde fel. Haha. Det var en gång som jag misslyckades och fick göra om bara. Känner mig lite stolt ;) Någon som vill komma över och äta samosas med mig någon dag? Hihi.

Men det var inte allt som det bjöds på. De dukade upp även sallad, nasi goreng, kyckling med grönsaker, friterade degknyten av olika slag, m.m... Och till efterrätt hade en av tjejerna bakat rabarberpaj. Allt var jättegott! Och till det här drack vi antingen vin eller cider (det fanns både alkoholfritt eller med alkohol att välja på). Jag hade en toppenkväll med mycket skratt, nya erfarenheter och bekantskaper. Jag är så tacksam över att jag fick följa med och uppleva det här. Tack för en fantastisk kväll, ett perfekt slut på födelsedagen ärligt talat! 😀

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela