Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Längtan, längtan, längtan!

Publicerad 2016-07-17 21:47:40 i Barnen ♥, Framtidsplaner, Vardagsliv, tankar & åsikter,

Nu börjar den efterlängtade flytten att närma sig med stormsteg. Om två veckor är det dags! Äntligen! Äntligen kan jag lägga hela helvetet som jag har genomgått det senaste året bakom mig!

Jag har med glädje börjat rensa och sälja av en massa som ska bort inför flytten. Allt det gamla ska bort och in ska nya fräscha saker och hemmet ska fyllas med glädje, skratt och nya minnen. Eller nej, det där var inte helt sant. Mycket saker ska få stanna kvar - sådant som skänker mig glädje naturligtvis - men även en massa nya härligheter inom inredningen kommer garanterat att tillkomma! Oj oj, vad det ska pysslas och fixas! Jag LÄNGTAR!

Under den senaste tiden har jag vunnit en del finfina saker genom olika instagramtävlingar och jag har verkligen tagit tillvara på alla vinster på bästa sätt. Ett av dem är t.ex ett bildcollage med mängder av bilder från tillfällen som håller mig varm inombords och på folk som står mig nära och betyder mycket för mig. Den här tavlan ska få pryda väggen ovanför mitt nya skrivbord som tids nog ska införskaffas, när ekonomin tillåter. Då kan jag kika på alla vackra ansikten som gör mig glad mitt i allt kämpande med läxor och arbeten inom skolan - för både min och sonens del. Javisst, han börjar ju också skolan nu i höst! Helt galet vad tiden går fort när det kommer till barnens uppväxt.

En annan vinst blev till två minnestavlor till barnen. Två tavlor där barnens namn, födelsedatum, födelsevikt, födelsetid, o.s.v står på. Ni vet säkert vad jag menar. Jag hoppas att barnen blir lika nöjda med dem som jag!

Naturligtvis ska ni få se resultatet av alla nya tavlor när de väl har kommit upp på väggarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela