Beatrice, en kämpande mamma till två ♡

ensamstående • mamma till två • student • vikarie • inredningstokig • shoppaholic • resor

Besvikelse

Publicerad 2016-06-22 18:20:54 i Barnen ♥, Vardagsliv,

Jag känner mig så hemsk just nu. 

I dag hade jag lovat barnen att vi skulle gå på den där utegympan som friskis och svettis hade anordnat nere i centrum, men på grund av de hotande regnmolnen som lurade ovanför oss så valde jag i stället att åka hem med barnen. Den besvikelsen som så väl syntes i deras små ögon när de insåg att det inte blev någon utegympa... Ja, det gjorde verkligen ont inom mig. Fy.

Jag gav barnen olika förslag på saker vi i stället kunde hitta på, som de kanske tyckte var roligt. Tillslut så fastnade de för mitt förslag om att bygga en tågbana genom hela lägenheten. Eller i alla fall en så lång bana så att alla bitar räckte till. Det blev en bana så lång att den sträckte sig från D's rum ut i vardagsrummet. Sedan kom vi i stället till det problemet när barnen ska dela ut lika många tågvagnar och lok till varandra. Jösses alltså. 


Jag är glad att jag lyckades få barnen på andra tankar och få dem att sysselsätta sig med något annat än att behålla tankarna på den där efterlängtade utegympan. 😄

Efter någon timmes lek, och en hel del lagande av tågbanan (som antagligen ingick i leken), så började barnen gnugga sig i ögonen och bestämde sig för att se en film innan läggdags, så just nu sitter de båda två nedbäddade i soffan och ser på Madagaskar 3 medan jag passar på att skriva det här inlägget 😉

Trevlig kväll kära läsare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela